Verkoop
Hoe pakt KRACHT Makelaars de verkoop van jouw woning aan.
De verkoop verloopt in een aantal fases. We leggen het uit aan de hand van onze 5 V’s.
[1.]
V erkennen
Als een echte scout vergelijken en verkennen we de markt en recente verkopen, ook wel referentiepanden. Dat geeft ons vooraf al een goed beeld over de woningwaarde van jouw woning en de te volgen verkoopstrategie. Nadat we je woning volledig en live hebben geïnventariseerd, kunnen wij een vraagprijs advies geven.


[2.]
V erzamelen
Nadat we samen tot overeenstemming zijn gekomen over de juiste vraagprijs en verkoopstrategie start de verkoop-voorbereiding. Immers: een goede voorbereiding is het halve werk!
Je levert dan alle relevante gegevens aan voor het digitaal verkoopdossier. Dit kun je aanleveren in digitale omgeving/account. Hierin kun je alle relevante gegevens aanleveren, zoals jouw persoonlijke gegevens, vragenlijst en lijst van zaken. Ook plannen we zo snel mogelijk een afspraak in met onze professionele fotograaf.
Nadat we alle stukken hebben verzameld en bestudeerd gaan we intern aan de slag:
- Maken complete presentatie op internet (Funda, Pararius en onze eigen druk bezochte site) met foto’s en plattegronden. Daarnaast vind je jouw woning ook op de zogenaamde spider websites (hier kunnen we geen invloed op uitoefenen)
- Samenstellen van een (digitale) brochure met foto’s plattegronden, kadastrale kaart en overige kenmerken van jouw woning.
[3.]
V erkopen
In de verkoopfase gaat je woning online. Allereerst gaan we woningzoekenden actief benaderen. We maken daarvoor o.a. gebruik van de woningzoekenden uit onze database van meer dan 20 jaar! en delen de informatie met collega (aankoop)makelaars via ons CRM systeem. Uiteraard gevolgd door de plaatsing op Funda, waarna de reacties zullen binnenkomen.
Iedereen wordt gebeld en we maken vooraf een selectie van geïnteresseerden (denk aan: wel/geen financiering noodzakelijk, concrete kopers in plaats van oriënterende e.d.) en coördineren van enkele bezichtigingsmomenten.
Na een aantal bezichtigingen hopen we natuurlijk een bod te ontvangen. Na een overleg met jou starten we eventueel de onderhandelingen. Je kunt een bod ook afwijzen. Zijn er meer kopers? Dan verkopen we met zogenaamde biedingsprocedure (éénmalige bieding met sluitingsdatum) en bespreken de ontvangen biedingen en voorwaarden met je. Wij adviseren, jíj kiest voor de beste partij en voorwaarden.
Uiteraard houden we je gedurende dit proces op de hoogte van de ontwikkelingen.


[4.]
V astleggen
De verkoop van een woning heeft een zogenaamde schriftelijkheidsvereiste. Dit betekent dat de verkoop op papier moet worden vastgelegd en door beide partijen moet worden ondertekend. We stellen een koopovereenkomst op, zorgen voor de noodzakelijke handtekeningen en sturen het dossier door naar de door de koper gekozen notaris, financieel adviseur en taxateur.
Zodra alle stukken zijn ontvangen, neemt de notaris het stokje over en hij/zij;
- controleert alle aangeleverde stukken;
- vraagt koper en verkoper een vragenlijst in te vullen;
- maakt een afspraak voor het transporteren van de woning;
- maakt een afrekening van de ontvangen bedragen/verrekeningen en kosten;
- stelt een akte op.
Tegenwoordig kun je dit bij de meeste notariskantoren allemaal via een online dossier inzien en aanleveren. In de tussentijd blijven wij natuurlijk monitoren (denk bijvoorbeeld aan voorbehoud financiering).
[5.]
V ieren
De woning transporteert definitief bij de notaris. Iedereen is blij en samen vieren we feest!


Benieuwd wat wij voor jouw woning kunnen betekenen ?
20
+Jaar ervaring in huis.
9.3
Op Funda beoordeeld.
Bekijk hier onze laatste Google Reviews.
Uitgelicht aanbod
Onze nieuwste woningen in beeld