we leggen het kort even uit

werkwijze huren.

Onze werkwijze bij het huren van een woning

Stel u heeft op de website of Facebook pagina van KRACHT makelaars een woning gevonden die bij u past. Wat zijn de vervolgstappen? Middels onderstaand stappenplan hopen wij u wat meer duidelijkheid te geven over de procedure.

 1. Bezichtiging

Wilt u graag een pand bezichtigen, kunt u dit eenvoudig kenbaar maken via de email of u belt gewoon tijdens kantooruren. Een van onze medewerkers zal u dan altijd vragen naar werk en inkomen, huisdieren, gezinssamenstelling en huidige woonsituatie. Voldoet dit aan de criteria van desbetreffende verhuurder, wordt er (na overleg met vertrekkend bewoner of verhuurder/beheerder) een afspraak met u ingepland.

Als u een woning heeft bezichtigd en u besluit deze woning te willen huren, dan geeft u dat aan ons door.

2. Huurovereenkomst opstellen

Wij vragen u vervolgens om de volgende zaken in origineel aan te leveren zodat wij een huurovereenkomst kunnen opstellen:

• Kleurenkopie geldig paspoort / identiteitsbewijs huurder en bewoners
• Kleurenkopie rijbewijs (indien van toepassing)
• Verhuurdersverklaring (indien van toepassing)
• Kopie bankpas
• Uittreksel BRP (Basis Registratie Personen)

1. Indien in loondienst:
• Laatste 3 salarisspecificaties
• Recent bankafschrift van huurder met bijschrijving van salaris
• Werkgeversverklaring

Let op: u dient minimaal te beschikken over een jaarcontract gerekend vanaf de ingangsdatum huurcontract.

2. Indien zelfstandig ondernemer:
• Recent bankafschrift zakelijk en privé
• Balans en verlies en winstrekening van de laatste 2 jaar 0
• Bewijs inschrijving KvK
• IB aangifte

3. Indien studerend:
• Kopie Student ID
• Afschriften van toelages c.q. studiefinanciering
• Kopie bankafschrift
• Kopie legitimatie ouder(s) t.b.v. garantstelling (indien van toepassing). De gegevens van ouders aan te vullen met van toepassing zijnde stukken vermeld bij 1. en/of 2.

Je kunt de bestanden met een gerust hart aanleveren via onze beveiligde pagina. je krijgt een code via ons kantoor. Uiteraard is onze website voorzien van een SSL-certificaat. We zullen na de ontvangst van uw gegevens om een akkoord van verhuurder vragen.

3. Goedkeuring huurovereenkomst en ondertekening

Zodra de overeenkomst is gesloten en de gevraagde gegevens zijn ontvangen en gecheckt, wordt de huurovereenkomst opgesteld en ter goedkeuring aan partijen aangeboden. De door beide partijen akkoord bevonden concept overeenkomst, wordt vervolgens door beide partijen geparafeerd en ondertekend.

4. Betaling

Voor huurder wordt een factuur opgesteld voor de eerste betaling, welke bestaat uit de huur van de eerste periode, de waarborgsom (en indien van toepassing de courtage).

5. Inspectie en sleuteloverdracht

Tijdens de sleuteloverdracht vindt een inspectie plaats van het gehuurde en worden eventuele gebreken of opmerkingen genoteerd op een inspectierapport. We noteren dus 1. toestand van het gehuurde op het moment van intrek, 2. de meterstanden 3. eventuele nadere afspraken tussen partijen, 4. het aantal overgedragen sleutels. Eveneens maken we een fotorapportage van de woning bij aanvang huur.

Na de sleuteloverdracht is de verhuur een feit. In principe heeft u vanaf dan te maken met de verhuurder of beheerder voor zaken die betrekking hebben op het gebruik van de woning.

KRACHT makelaars betaalt u niets voor de huurbemiddeling van woningen uit eigen portefeuille!

Kracht makelaars als Aanhuur specialist

Wilt u een woning huren of zoekt u een geschikte huurwoning? KRACHT makelaars ondersteunt u van A-tot-Z bij het vinden van uw ideale huurwoning.

Als u binnen ons eigen aanbod geen geschikte objecten vindt, bieden we graag uitkomst als aanhuur specialist en profiteer van ons uitgebreide netwerk met alle andere bemiddelaars, makelaars en agenten met huuraanbod en zelfs aanbod dat (nog) niet officieel op de markt is. Bovendien heeft u op deze manier een makelaar aan uw zijde met gedegen marktkennis, onderhandelingstechniek en vooral persoonlijke betrokkenheid. U wordt begeleid in het vinden van het meest geschikte object, de volledige afhandeling van de huurovereenkomst, ondersteuning tijdens de inspectie en gedegen after sales. Geef vandaag nog uw persoonlijke zoekopdracht door en ben snel verzekerd van een geschikte woning tegen de juiste condities. 

De kosten van een woning huren

Zoals vermeld wordt bij huurbemiddeling uit eigen aanbod geen courtage in rekening gebracht.
Indien wij in opdracht van u een woning elders vinden, bedraagt de courtage een maandhuur + 21% BTW.

Benieuwd wat we voor je kunnen betekenen of wens je meer informatie? Stuur ons gewoon een berichtje.

*verplichte veld