het verkoopproces van kracht makelaars
Het verkoopproces volgens onze 5 V’s. Hoe gaat het van Kracht?
1. VERKENNEN
Als een echte scout vergelijken en verkennen we de markt en recente verkopen, ook wel referentiepanden. Dat geeft ons vooraf al een goed beeld over de woningwaarde van uw woning en de te volgen verkoopstrategie.
2. VERZAMELEN
Nadat we samen tot overeenstemming zijn gekomen over de juiste vraagprijs en verkoopstrategie start de verkoop-voorbereiding. Immers: een goede voorbereiding is het halve werk!
Je levert dan alle relevante gegevens aan voor het verkoopdossier. Je ontvangt van ons een o.a. een vragenlijst om je hiermee op weg te helpen. Ook plannen we zo snel mogelijk een afspraak in met onze professionele fotograaf.
Nadat alle stukken compleet zijn en zijn bestudeerd gaan we intern aan de slag:
- Maken complete presentatie op internet (Funda, Pararius en onze eigen druk bezochte site) met foto’s en plattegronden. Daarnaast vind je jouw woning ook op de zogenaamde spider websites (hier kunnen we geen invloed op uitoefenen)
- Samenstellen van een (digitale) brochure met foto’s plattegronden, kadastrale kaart en overige kenmerken van jouw woning.
Let op!: Het verplicht in het bezit te zijn van een Energielabel bij het online plaatsen van uw woning. Vraag naar onze hulp indien je nog geen Energielabel hebt.
In de verkoopfase gaan we vol trots een Te-Koop-bord plaatsen en gaat jouw woning online. Zo is de exposure van jouw woning in één keer van KRACHT!
3. VERKOPEN
We gaan woningzoekenden actief benaderen. We maken daarvoor o.a. gebruik van de woningzoekenden/beleggers uit onze database en aankoopmakelaars worden via RealWorks als eerste geïnformeerd.
De verkoop van een woning heeft een zogenaamde schriftelijkheidsvereiste. Dit betekent dat de verkoop op papier moet worden vastgelegd en door beide partijen moet worden ondertekend.
We stellen dus koopovereenkomst op, zorgen voor de noodzakelijke handtekeningen en sturen het naar de door de koper gekozen notaris.
- Zodra alle stukken zijn ontvangen, neemt de notaris het stokje over en;
- controleert alle aangeleverde stukken;
- vraagt koper en verkoper een vragenlijst in te vullen;
- doet ook de nodige due diligence;
- maakt een afspraak voor het transporteren van de woning;
- maakt een afrekening van de ontvangen bedragen/verrekeningen en kosten;
- stelt een notariële akte op.
Tegenwoordig kunt je dit bij de meeste notariskantoren allemaal via een online dossier regelen. In dat geval, leveren we zo veel mogelijk van de gevraagde gegevens reeds aan.
In de tussentijd blijven wij natuurlijk monitoren (denk bijvoorbeeld aan voorbehoud financiering).
5. VIEREN
De woning transporteert definitief bij de notaris. Iedereen is blij en samen vieren we feest!
Ook zin in een verkoop feestje?
Neem contact met ons op en we vertellen je graag meer.