Kracht Makelaars | verkoop

Bel +31(0)43-2010659

Property Types

  • 31% Tussenwoning
  • 15% Eengezinswoning
  • 8% Twee onder een kap
  • 46% Other

Property Status

  • 92% Te Koop
  • 8% Te Huur

Property Cities

  • 33% Maastricht
  • 17% Beek
  • 17% Ulestraten
  • 33% Other

Over Kracht Makelaars | verkoop

De verkoop van jouw woning verloopt in een aantal stappen. We leggen het uit aan de hand van onze 5 V’s.

1. VERKENNEN

Als een echte scout vergelijken en verkennen we de markt en recente verkopen, ook wel referentiepanden. Dat geeft ons vooraf al een goed beeld over jouw woningwaarde en de verkoopstrategie.

Nadat we jouw woning live hebben geïnventariseerd kunnen stemt de makelaar samen met jou de definitieve vraagprijs af.

2. VERZAMELEN

Nadat we samen tot overeenstemming zijn gekomen over de juiste vraagprijs en verkoopstrategie start de verkoop-voorbereiding. Namelijk: een goede voorbereiding is het halve werk!

Je levert dan alle relevante gegevens aan voor het verkoopdossier. Je krijgt van ons een vragenlijst om je hiermee op weg te helpen. Ook plannen we zo snel mogelijk een afspraak in met onze professionele fotograaf.

Nadat we alle stukken compleet hebben verzameld en bestudeerd gaan we intern aan de slag:

  • Maken complete presentatie op internet (Funda.nl, Pararius.nl en onze eigen druk bezochte site) met foto’s en plattegronden.
  • Samenstellen van een (digitale) brochure met foto’s en plattegronden, een kadastrale kaart en overige kenmerken van jouw woning.
3. VERKOPEN
  • In de verkoopfase gaan we vol trots een Te-Koop-bord plaatsen en gaat jouw woning online en posten we jouw woning op de sociale media. Zo is de exposure van jouw woning in één keer KRACHTig!
  • We gaan woningzoekenden actief benaderen. We maken daarvoor o.a. gebruik van de woningzoekenden/beleggers uit onze database en deze aankoopmakelaars via de Funda-desk.
  • We maken een selectie van geïnteresseerden (denk aan wel/geen financiering noodzakelijk e.d.) en coördineren van enkele bezichtigingsmomenten.
  • Na een aantal bezichtigingen hopen we natuurlijk een bod ontvangen. Na overleg met jou starten we eventueel de onderhandelingen. Je kunt een bod ook afwijzen. Zijn er meer kopers? Dan verkopen we met zogenaamde biedingsprocedure (éénmalige bieding met sluitingsdatum) en bespreken van de biedingen en voorwaarden met jou. Wij adviseren, jij kiest voor de beste partij en voorwaarden.

Uiteraard houden we je gedurende dit proces op de hoogte van de ontwikkelingen.

4. VASTLEGGEN

De verkoop van een woning heeft een zogenaamde schriftelijkheidsvereiste. Dit betekent dat de verkoop op papier moet worden vastgelegd en door beide partijen moet worden ondertekend.

We stellen dus koopovereenkomst op, zorgen voor de noodzakelijke handtekeningen en sturen het naar de door de koper gekozen notaris.

Zodra alle stukken zijn ontvangen, neemt de notaris het stokje over en hij/zij;

  • controleert alle aangeleverde stukken;
  • vraagt koper en verkoper een vragenlijst in te vullen;
  • maakt een afspraak voor het transporteren van de woning;
  • maakt een afrekening van de ontvangen bedragen/verrekeningen en kosten;
  • stelt een akte op.

Tegenwoordig kun je dit allemaal via een online dossier regelen.

In de tussentijd blijven wij natuurlijk monitoren (denk ook bijvoorbeeld aan voorbehoud financiering).

5. VIEREN

Vlak voor de afspraak bij de notaris, kan de koper jouw woning te inspecteren. Is de woning leeg en schoon? Is alles volgens afspraak opgeleverd? We noteren dan ook de meterstanden. Meestal transporteert de woning dan dezelfde dag nog bij de notaris. Iedereen is blij en samen vieren we feest!

Wil je meer weten over onze verkoop dienstverlening? Reageer via bovenstaande contact knoppen en we staan je graag persoonlijk te woord!.

Taal: Nederlands, English, Deutsch

0 Beoordeling

Sort by:
Leave a Review

Leave a Review

Compare listings

Vergelijken