De verkoop van jouw woning verloopt in een aantal stappen. We leggen het uit aan de hand van onze 5 V’s.
Als een echte scout vergelijken en verkennen we de markt en recente verkopen, ook wel referentiepanden. Dat geeft ons vooraf al een goed beeld over jouw woningwaarde en de verkoopstrategie.
Nadat we jouw woning live hebben geïnventariseerd kunnen stemt de makelaar samen met jou de definitieve vraagprijs af.
Nadat we samen tot overeenstemming zijn gekomen over de juiste vraagprijs en verkoopstrategie start de verkoop-voorbereiding. Namelijk: een goede voorbereiding is het halve werk!
Je levert dan alle relevante gegevens aan voor het verkoopdossier. Je krijgt van ons een vragenlijst om je hiermee op weg te helpen. Ook plannen we zo snel mogelijk een afspraak in met onze professionele fotograaf.
Nadat we alle stukken compleet hebben verzameld en bestudeerd gaan we intern aan de slag:
Uiteraard houden we je gedurende dit proces op de hoogte van de ontwikkelingen.
De verkoop van een woning heeft een zogenaamde schriftelijkheidsvereiste. Dit betekent dat de verkoop op papier moet worden vastgelegd en door beide partijen moet worden ondertekend.
We stellen dus koopovereenkomst op, zorgen voor de noodzakelijke handtekeningen en sturen het naar de door de koper gekozen notaris.
Zodra alle stukken zijn ontvangen, neemt de notaris het stokje over en hij/zij;
Tegenwoordig kun je dit allemaal via een online dossier regelen.
In de tussentijd blijven wij natuurlijk monitoren (denk ook bijvoorbeeld aan voorbehoud financiering).
Vlak voor de afspraak bij de notaris, kan de koper jouw woning te inspecteren. Is de woning leeg en schoon? Is alles volgens afspraak opgeleverd? We noteren dan ook de meterstanden. Meestal transporteert de woning dan dezelfde dag nog bij de notaris. Iedereen is blij en samen vieren we feest!
Wil je meer weten over onze verkoop dienstverlening? Reageer via bovenstaande contact knoppen en we staan je graag persoonlijk te woord!.
Taal: Nederlands, English, Deutsch
Compare listings
Vergelijken